Case Study / Concept / Graphic Design / Webdesign

Plant Care

Plant Care

Case study voor een website waar vragen over kamerplanten gesteld kunnen worden. Zelf heb ik een aantal kamerplanten waar ik soms vragen over heb en dan is een speciale Facebookgroep een goede oplossing om deze vragen te stellen. Maar daar is veel ruis qua antwoorden die er niet toe doen, mensen die discussies gaan uitlokken etc. Waarom is er geen soortgelijke website die members vragen van anderen laat beantwoorden? Een website waar ook experts zich kunnen aanmelden en dat deze experts herkenbaar zijn zodat je zeker weet dat iemand er verstand van heeft. Het leek mij interessant om dit communicatieprobleem op te lossen en hier een case study van te maken om uit te zoeken of het een realistisch idee is, zowel qua concept als design.
Adobe XD
Adobe Illustrator

Webdesign

Het design heeft een magazine-uitstraling. Het kan gezien worden als een opengeslagen spread van een magazine met rechts de website informatie en links een ondersteunende afbeelding.

Homepagina

Op de homepagina wordt uitleg gegeven hoe de website werkt. Daarnaast zijn de populairste categorie├źn uitgelicht. Vanuit het menu kan er worden ingelogd of kan men een nieuw account aanmaken.

Inloggen

Het inlogscherm dient zowel voor het inloggen in je account, als voor het registeren van een account. Wanneer een member is ingelogd heeft deze toegang tot zijn of haar profiel en kan deze vragen plaatsen en antwoorden geven.

It's okay to ask for help

There's always someone that could have the answer

Verified experts

Een manier om het communicatieprobleem op te lossen is om experts kenbaar te maken. Wanneer een member zich aanmeldt kan deze bij het beheer aangeven dat hij/zij een expert is op het gebied van kamerplanten. Dit kan door middel van opleidingen en/of werkervaring in bijv. de groensector. Deze member krijgt dan de badge 'verified expert' van het beheer en is zo herkenbaar voor anderen. Daarnaast kan een member in zijn/haar profiel specialisaties aangeven.

Antwoorden

Wanneer een member een antwoord plaatst op een vraag worden de memberbadges automatisch achter de naam gezet.

Memberbadges

De memberbadges moeten het makkelijk maken om members herkenbaar te maken. Zo kan de topic opener gelijk een 'verified expert' en/of 'top answerer' herkennen. De topic opener zal de badge van 'questioner' achter zijn of haar naam krijgen. Daarnaast zullen de beheerders van de website ook duidelijk te herkennen zijn zodat members hier vragen of opmerkingen naar kunnen sturen. De beheerders houden ook de website in de gaten of alles soepel verloopt en zijn geautoriseerd om members de 'verified expert' badge te geven.

Leave it to the experts

They know what they are doing

Een vraag stellen

Wanneer er een vraag wordt gesteld krijgt deze een nummer. Hierdoor is het zoeken naar topics makkelijker en kan men in de zoekbalk het nummer intypen waardoor een topic sneller vindbaar is. Naast het stellen van de vraag is het toevoegen van ondersteunende afbeeldingen mogelijk. Hierdoor is het makkelijker voor members om een passend antwoord te geven. Het antwoord wat volgens de topic opener h├Ęt antwoord is, zal bovenaan komen te staan als 'top answer'.

Topics

De topics kunnen op twee verschillende manieren worden weergegeven. Daarnaast kan er gefilterd worden op plantensoort. De nieuwste, ongelezen vraag welke matched met de specialisaties van de member, komt bovenaan te staan.

Logo

Het logo is gekenmerkt door een beeldmerk van een plant in pot en een tekst. Het logo is strak met weinig details om de rust te bewaren.
Home